Onderzoek toont aan: Deelname Yoga en groepslessen op muziek in 2015 significant gegroeid.

Interessante uitkomsten uit onderzoek van het NOC-NSF over sportdeelname in 2015 vertelt onder andere dat de grootste groep volwassen sporters hoog is opgeleid. 61% ten opzichte van 46% laag opgeleiden in november 2015.
60% van de Nederlanders heeft in november 2015 vier maal of vaker gesport. Deze groep betreft Nederlanders van 5 tot en met 80 jaar. Realiserend dat de grootste sportdeelname ligt in de categorie tot 18 jaar (74 tot 85%) betekend dit dat de volwassen doelgroep gemiddeld niet aan de 60% komt… Het gemiddelde aantal keer sporten per maand in november lag op 7.8, iets minder dan tweemaal per week dus.

Wandelen, groepslessen op muziek, yoga, en vrouwenvoetbal zijn ten opzichte van vorig jaar opvallend gegroeid. Dat groepslessen de meest motiverende en stimulerende activiteiten zijn is en blijft een feit. Het belang van een plek waar de sporter zich thuis voelt is ontzettend groot.
Als sportcentrum moet je hier aan blijven werken om te voorkomen dat klanten overstappen naar plekken die de klanten beter weten te binden. De ‘boutique club’ een kleine club als een crossfit, smallgroep etc. behaald daarom makkelijker klandizie ten opzichte van grotere, minder persoonlijke clubs. Persoonlijke aandacht, groepslessen, een prettige sfeer is wat de klanten bindt bij de sportclub. Mensen zijn veelal bereid hier ook meer voor te betalen.